Všeobecné obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť ReMar Slovakia, s.r.o., IČO 45291136, so sídlom Panónska cesta 4, Bratislava - mestská časť Petržalka 851 04, zapísaná v v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 62222/B ako predávajúci (ďalej len "predávajúci" alebo "drezy-franke.sk") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci").

Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie ReMar Slovakia, s.r.o., ktorá je uvedená ako predávajúci na daňovom doklade k nákupu.

Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.

Podnikateľom sa rozumie:

  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Oznámenie pred uzatvorením kúpnej zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa obsiahnutá v čl. II VOP, Reklamačný poriadok, Podmienky ochrany osobných údajov a dokument "Spôsoby dopravy", a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky.

Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov Predávajúceho alebo ďalších zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

Kópiu VOP dostane Kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú emailovú adresu. Faktúru obsahujúcu základné údaje zmluvy, vrátane účtenky podľa zákona o evidencii tržieb a daňového dokladu, dostane Kupujúci v elektronickej podobe, s čím Kupujúci súhlasí. Doklady sú Kupujúcemu zaslané na emailovú adresu, ktorú Kupujúci uvedie pri objednávke, prípadne sú dostupné po prihlásení do používateľského profilu v sekcii Moje objednávky, podsekcii Faktúry. V prípade záujmu o zaslanie faktúry v papierovej forme je možné využiť náš kontaktný formulár.

II. Oznámenie pred uzatvorením zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa

Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi oznamuje, že

  1. náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v príp. internetového aj telefonického pripojenia podľa podmienok operátora Kupujúceho, predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka príp. zmluvnej prepravy);
  2. požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od predávajúceho, príp. povinnosť zaplatiť zálohu alebo obdobnú platbu týkajúci sa požiadaviek Kupujúceho na poskytnutie špecifických služieb, ak sa požadujú a sú poskytované;
  3. ceny tovarov a služieb sú na webe prevádzkovanom drezy-franke.sk uvádzané vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa líšia podľa zvolenej metódy a poskytovateľov dopravy a spôsobu úhrady objednávky;
  4. Kupujúci spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote 14 dní, ktorá plynie ak ide o
    1. kúpnu zmluvu odo dňa prevzatia tovaru,
    2. zmluvu, ktorej je predmetom niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, alebo
    3. zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru
  5. pričom toto odstúpenie musí zaslať na adresu predávajúceho, na e-mailovú adresu predávajúceho, oznámiť osobne na predajni predávajúceho, oznámiť prostredníctvom telefonátu, príp. užívateľ môže využiť formulár pre odstúpenie od zmluvy
  6. Kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy:
    1. o poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
    2. predaji tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    3. predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    4. predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    5. predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
    6. predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    7. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
    8. v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je darčekový poukaz, ktorý bol spotrebiteľom vybratý z ochranného obalu (tj. napr. z obálky), zaslaný formou emailu, tak v takomto prípade dochádza k zverejneniu tajného kódu, ktorý je týmto znehodnotený a spotrebovaný.
  7. V prípade odstúpenia od zmluvy, Kupujúci spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom bežnej pošty;
  8. Kupujúci má povinnosť uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a jej plnenie už začalo;
  9. zmluva, resp. príslušná faktúra, bude uložená v elektronickom archíve predávajúceho, pričom registrovaní užívatelia predávajúceho majú k týmto údajom tiež prístup vo svojom profile;
  10. spotrebiteľ môže uplatniť sťažnosť cez kontaktný formulár tu, príp. sa môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru;
  11. v prípade predobjednávky tovaru Kupujúcim je cena takéhoto tovaru len predbežná. Výsledná cena tovaru sa tak môže líšiť. O zmene ceny bude predávajúci Kupujúceho informovať. Kúpna cena tovaru bude stanovená až po naskladnení tovaru predávajúcim. Prípadný rozdiel medzi zaplatenou predbežnú cenou a kúpnou cenou bude predávajúcim vrátený, alebo Kupujúcim doplatený pred dodaním tovaru, pokiaľ sa Kupujúci nerozhodne predobjednávku zrušiť. Predávajúci si pri tovare, ktorý možno predobjednať, vyhradzuje právo zmeniť termín dodania, a to aj opakovane. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (tj. 14 dní) má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Ak sa zmenia okolnosti, z ktorých predávajúci vychádzala v okamihu predobjednané tovaru Kupujúcim do tej miery, že na predávajúcemu nebude možné rozumne požadovať, aby bola predobjednávkou viazaná, má predávajúci právo predobjednávku zrušiť bez ďalšieho a následne o tom informovať Kupujúceho.
  12. jej kontaktnou emailovou adresu je info@drezy-franke.sk. Predávajúci však odporúča kontaktovanie prostredníctvom jej kontaktného formulára.

III. Kúpna zmluva

  1. Uzavretie kúpnej zmluvy

Uzavretie kúpnej zmluvy K vytvoreniu objednávky dištančným spôsobom dôjde v okamihu, kedy Kupujúci vloží vybraný tovar, službu do košíka a odošle objednávku. Do času, kým Kupujúci potvrdí záväzne objednávku, môže meniť jak požadované plnenie v košíku, tak aj spôsob dopravy a spôsob úhrady. Kupujúci je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol/zvolil. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany predávajúceho, pričom za prípadné chyby prenosu dát predávajúci nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcim zadaný email. Prílohou potvrdenia je aktuálne znenie VOP a Reklamačného poriadku predávajúceho. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak tieto VOP neustanovujú inak. Kupujúcemu môže pri uzatváraní zmluvy, iným ako distačným spôsobom, asistovať pracovník spoločnosti ReMar Slovakia, či už priamo na pobočke alebo telefonicky či v rámci emailovej objednávky od spoločnosti ReMar Slovakia.

Pokiaľ je s tovarom poskytovaný akýkoľvek darček, ktorý Kupujúci nevyužije, je Kupujúci povinný kontaktovať predávajúceho vopred a informovať ho, že o darček nemá záujem. V takomto prípade bude Kupujúcemu predaný tovar bez tohto darčeka. Pokiaľ sa tak nestane a Kupujúci prevezme tento darček, Kupujúci je v prípade odstúpenia od zmluvy povinný tento darček podľa čl. VIII VOP vrátiť.

Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.

  1. Dodanie predmetu kúpy

Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec/tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu.

Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby.

Predávajúci Kupujúcemu odovzdá tovar, i doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k tovaru v súlade so zmluvou.

Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.

Ak má predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar kupujúcemu podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, predávajúci odovzdá kupujúcemu – spotrebiteľovi v momente keď mu tovar odovzdá dopravca.

Ak predávajúci dodá väčšie množstvo vecí, ako bolo dojednané, je kúpna zmluva uzavretá aj na nadbytočné množstvo, ibaže to Kupujúci bez zbytočného odkladu odmietol.

Predávajúci odovzdá kupujúcemu tovar v dojednanom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dojednané, ako má byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar na prepravu.

S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo odoslať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovou hodnotu presahujúcu 1.500,- Euro vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.

  1. Prechod nebezpečenstva škody

Vec má vadu, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci a vady v dokladoch nevyhnutných pre užívanie veci. Právo Kupujúceho z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na Kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo Kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti. Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch je povinný predávajúceho bez zbytočného odkladu informovať. Nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezme Kupujúci vec, hoci mu s ňou predávajúci umožnil nakladať. Škoda na veci, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, ibaže predávajúci škodu spôsobil porušením svojej povinnosti. Omeškaním Kupujúceho s prevzatím veci vzniká predávajúcemu právo vec po predchádzajúcom upozornení Kupujúceho vhodným spôsobom predať potom, čo Kupujúcemu poskytla dodatočnú primeranú lehotu k prevzatiu. To platí aj vtedy, ak Kupujúci je v omeškaní s platením, ktorým je odovzdanie veci podmienené.

  1. Zodpovednosť predávajúceho

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v dobe, kedy Kupujúci vec prevzal,

  1. má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba toto dojednanie, že má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej;
  2. sa vec hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohoto druhu obvykle používa;
  3. je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
  4. vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
  5. ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí.
  6. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
  1. veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
  2. na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním;
  3. pri použitej veci na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí Kupujúcim; alebo
  4. ak to vyplýva z povahy veci.
  5. pri spotrebnom tovare (napr. čistiace prostriedky apod.) je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak nie je však na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skráti len do dátumu vyznačeného na obale tovaru. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom. Pri týchto darčekoch smie spotrebiteľ uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Podnikateľ nie je oprávnený pri darčeku uplatniť práva z vadného plnenia. Jednotlivé lehoty bližšie upravuje Reklamačný poriadok. Pre Kupujúceho podnikateľa môže byť lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť. Právo z vadného plnenia Kupujúcemu neprináleží, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ Kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z nej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má Kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
  1. Podstatné porušenie zmluvy

Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo:

  1. na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže Kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
  2. na odstránenie vady opravou veci,
  3. na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
  4. odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.

Ak si Kupujúci nezvolí svoje právo včas, má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy - viď nižšie. Kupujúci-spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nenapraví v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.

  1. Nepodstatné porušenie zmluvy

Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.

  1. Porušenie zmluvy všeobecne

Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácia rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade má Kupujúci - spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť. Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci predávajúcemu na jeho náklady vec pôvodne dodanú (vrátane všetkého dodaného príslušenstva). Ak Kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.

  1. Záruka za akosť

Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na obvyklé použitie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci. Záručná doba plynie od odovzdania veci Kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, plynie od dodania veci do miesta určenia. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky niekto iný ako predávajúci, plynie záručná doba až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky od predávajúceho spolu s vecou či najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak vadu spôsobila po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho vonkajšiu udalosť.

  1. Následný predaj zakúpenej veci

Ak Kupujúci vec zakúpenú od predávajúceho predá, daruje alebo inak prevedie do vlastníctva inej osoby, tak je povinný o tom predávajúceho informovať. Ak nebude o tom Kupujúci predávajúceho informovať, považuje predávajúci tohto Kupujúceho stále za vlastníka danej veci a za osobu, ktorej patria práva z vadného plnenia.

  1. Osobitné pravidlá pri predobjednávke

V prípade predobjednávky tovaru Kupujúcim je cena takéhoto tovaru iba predbežná. Výsledná cena tovaru sa môže líšiť. O zmene ceny bude predávajúci Kupujúceho informovať. Kúpna cena tovaru bude stanovená až po naskladnení tovaru predávajúcim. Prípadný rozdiel medzi uhradenou odhadovanou cenou a kúpnou cenou bude zo strany predávajúceho vrátený, alebo Kupujúcim doplatený pred doručením tovaru, pokiaľ sa Kupujúci nerozhodne predobjednávku zrušiť. Predávajúci si pri tovare, ktorý je možné predobjednať, vyhradzuje právo zmeniť termín dodania. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (t.j. 14 dní) má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Pokiaľ sa zmenili okolnosti, z ktorých vychádzal predávajúci v okamihu predobjednávania tovaru Kupujúcim do takej miery, že od predávajúceho nebude možné rozumne požadovať, aby bola predobjednávkou viazaný, má predávajúci právo predobjednávku zrušiť, a zároveň o tom informovať Kupujúceho.

IV. Bezpečnosť a ochrana informácií

Vo veci ochrany a spracovanie osobných údajov kupujúceho zo strany predávajúceho sa použijú tieto podmienky ochrany osobných údajov.

Predávajúci sa zaväzuje k tomu, že sa osobné údaje kupujúceho nebudú inak zverejňovať, alebo poskytovať tretej osobe a pod. výnimkou je konkrétna situácia súvisiaca s platobným stykom a distribúciou objednaného tovaru spotrebiteľovi, kde spotrebiteľ uvádza svoje meno, číslo a dodaciu adresu. Predávajúci sa zaväzuje k tomu konať tak, aby neboli zneužité osobné a dôverné údaje kupujúceho, aby subjekt  neutrpel ujmu na svojich právach, taktiež dbá o ochranu osobného a súkromného života subjektu.

Dobrovoľne poskytnuté osobné údaje kupujúcim predávajúcemu slúžia účelu sprostredkovania objednávky a marketingových akcií predávajúceho, následne sú zhromaždené, spracované a uchované v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení do doby pokiaľ kupujúci nevyjadrí písomne svoj nesúhlas s týmto spracovaním zaslaným na mail info@drezy-franke.sk. Kupujúci má právo prístupu ku svojím osobným údajom a právo na ich opravu vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie chybného stavu a ďalších zákonných práv k týmto údajom.

Dotknutá osoba má právo v zmysle § 28 zákona č. 122/2013:

  1. na základe písomnej žiadosti vyžadovať od prevádzkovateľa potvrdenie či sú alebo nie sú jej osobné údaje
  2. vyžadovať informáciu, akým spôsobom sú jej osobné údaje spracúvané
  3. vyžadovať informácie o zdroji, z ktorého prevádzkovateľ získal jej osobné údaje
  4. vyžadovať zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania
  5. vyžadovať opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania
  6. vyžadovať likvidáciu svojich osobných údajov, ktoré sú spracúvané, ak došlo k porušeniu zákona
  7. vyžadovať blokovanie osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby
  8. na základe písomnej žiadosti namietať voči spracúvaniu ­ využívaniu ­ poskytovaniu svojich osobných údajov a žiadať ich likvidáciu v prípade, že sú tieto údaje bez jej súhlasu spracúvané a využívané na účely priameho marketingu

V rámci reklamačného konania sú od zákazníkov vyžadované nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis či digitálny podpis. Všetky takto získané osobné údaje sú spracované výhradne za účelom potrebným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 1222013 Zb., o ochrane osobných údajov, v platnom a účinnom znení.

Predávajúci môže ďalej pri poskytnutí súhlasu zapracovávať tzv. "cookies" tak, aby uľahčil  poskytovanie služieb informačnej spoločnosti, v súlade s ustanovením Smernice 95/46/ES o účele "cookies" či podobných nástrojov a je zaistené, aby užívateľom boli známe informácie, ktoré sa ukladajú do koncového zariadenia, ktoré používajú. Užívatelia majú možnosť odmietnuť, aby "cookies" nebo podobné nástroje boli uložené do ich koncových zariadení, napr. tým, že spustí vo svojom prehliadači funkcionalitu anonymného prehliadania.

Sme užívateľom aplikácie Remarketing od spoločnosti Google vďaka ktorej predajca disponuje informáciami o pohybe zákazníka na stránke www.drezy-franke.sk, na zákalde tejto aplikácie sa zákazníkom zobrazuje reklama našej spoločnosti. Tento proces nezaznamenáva osobné informácie návštevníka stránky, len jeho pohyb, tieto informácie sa následne ukladajú v internetovom prehliadači a spoločnosť Google ich načítava za účelom zobrazenia reklamy na iných internetových stránkach. Toto správanie môže zákazník zrušiť na stránkach spoločnosti Google alebo podľa návodu na stránke Network Advertising Initiative (v angličtine).

V. Prevádzková doba

Objednávky cez internet alebo prostredníctvom personálu predajcu:

Otváracie hodiny kamennej predajne (Panónska cesta 4, Bratislava):

Po až Pia: 10:00 - 18:00

Sobota - Nedela: Zatvorené

V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby. O prevádzkovej dobe počas dní pripadajúcich na štátne sviatky budú zákazníci informovaní na stránke internetového obchodu www.drezy-franke.sk.

Objednávky na internetovom obchode predávajúceho je možné uskutočniť 24 hodín denne, 7 dní v týždni cez email, telefón, alebo predávajúceho v pracovné dni od 10:00 do 18:00.

VI. Ceny

Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.

Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, t.j. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné, dobierku a nákladov na komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.

Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar alebo súvisiace služby (dopravu, poistene predĺženej záruky apod.) za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho, či pochybeniu personálu drezy-franke.sk. V takom prípade je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku, o čom predávajúci Kupujúceho informuje. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä, avšak nie výlučne, nasledujúce prípady:

  • cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje nákupnú cenu či obvyklú cenu tovaru);
  • u ceny tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic;
  • zľava na tovaru presahuje viac ako 50%, bez toho aby tovar bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie označenej špeciálnym symbolom a inzerujúcim zodpovedajúcej výške zľavy.

Predávajúci upozorňuje, že informačný systém predávajúceho uvádza aj pri tovare so zjavne chybnou cenou automaticky informáciu, že sa jedná o tovar zlacnený, resp. tovar vo výpredaji a pod. V prípade pochybností, či je tovar skutočne zlacnený alebo či ide o zjavnú chybu v cene tovaru, je preto Kupujúci povinný kontaktovať predávajúceho a informáciu o správnosti ceny si overiť.

Ak predávajúci na základe špecifických podmienok vykúpil používaný tovar od neplatcu DPH a ponúka ju v kategórii Použitý, výpredaj alebo rozbalené, je cena tovaru vyčíslená bez DPH v súlade s ustanovením § 66 zákona č. 222/2004 Zb. o dani z pridanej hodnoty. Kupujúci berie na vedomie, že táto skutočnosť môže byť zohľadnená až vo faktúre za predmetnú objednávku. Akciové ceny platia do vypredania zásob predávajúceho či pri uvedení počtu kusov akciového tovaru do vypredania stanoveného počtu kusov akciového tovaru alebo do skončenia akcie, podľa toho, čo nastane skôr.

Pôvodná cena (na webe je spravidla zobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar/službu (ďalej len „Tovar“) predávajúci ponúkal na svojom e-shope. Do výpočtu pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia a cenové zvýhodnenia, ktoré nie sú zahrnuté priamo v aktuálnej predajnej cene daného Tovaru (t.j. nie sú poskytované automaticky a plošne ako napr. zľavové kódy). Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, kedy je Tovar zľavnený postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní. 

Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a podobne, alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Kupujúci informovaný.

Ďalej si predávajúci vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ dôjde k neoprávnenému použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami. Spravidla ide o prípady, keď:

  • zľavový poukaz je použitý na iný tovar, pre ktorý bol určený;
  • zľavový poukaz je použitý v spojení s inou zľavou, a to aj napriek tomu, že sčítanie týchto zliav nebolo vyslovene zakázané;
  • zľavový poukaz je použitý na nákup, ktorý nedosahuje minimálnej stanovenej ceny;
  • predávajúci zistí, že zľavový poukaz bol už použitý.

Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť, a zároveň Kupujúci berie na vedomie, že je predávajúci oprávnený požadovať mimo iné bezdôvodné obohatenie.

Predávajúci môže ponúkať vybrané produkty Kupujúcim podnikateľom za zvýhodnené ceny. Potom, čo sa Kupujúci Podnikateľ prihlási do svojho užívateľského účtu, zobrazia sa mu zvýhodnené ceny. Vybrané produkty, na ktoré predávajúci poskytuje zvýhodnenú cenu sú v ponuke na e-shope špeciálne označené.

VII. Objednávanie

Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:

  1. osobne na prevádzke predávajúceho;
  2. prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len „e-shop“);
  3. elektronickou poštou na adresehttps://www.drezy-franke.sk/kontakt
  4. telefonicky

Objednávky priamo na našej pobočke možno realizovať kedykoľvek v rámci otváracej doby tejto pobočky. Všetky telefonické objednávky tovaru je možné realizovať cez call centrum Predávajúceho v prevádzkovej dobe call centra.

Výsledné odoslanie objednávky spolu s objednaným tovarom je podmienené potvrdením s oboznámením sa a udelením vedomého súhlasu s obchodnými podmienkami. Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľovi zaslaný informačný email s predmetom "Zhrnutie objednávky” v internetovom obchode drezy-franke.sk, ktorým predávajúci potvrdí zaradenie objednávky na spracovanie, čím však ešte nedochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Na uvedenú e-mailovú adresu budú Kupujúcemu v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. V prípade tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, ktorý predávajúci nemá štandardne vo svojej ponuke, resp. tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, môže byť spotrebiteľovi účtovaná zálohová platba v plnej výške z celkovej ceny objednaného tovaru, najmenej však 50% z celkovej ceny objednaného tovaru. O tejto skutočnosti predávajúci informuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ je oprávnený stornovať takúto objednávku pred dodaním tovaru, a tým odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to zaplatením odstupného vo výške uhradenej zálohy, pričom predávajúci je oprávnený zálohovú platbu započítať na odstupné. Vyššie uvedený postup sa neuplatňuje na objednávky spravenej na zákazku, ktorá v sebe zahŕňa úpravy tovaru na podnet zákazníka.

Predávajúci odporúča Kupujúcemu vykonať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu Kupujúceho na drezy-franke.sk. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča Kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky.

Kupujúci bude o predpokladanom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí v druhom kroku objednávky v rámci svojho košíka. Kupujúci berie na vedomie, že predpokladaný čas doručenia sa môže zmeniť v závislosti na logistických možnostiach predávajúceho a /alebo jeho dopravcov, o čom bude predávajúci Kupujúceho bezodkladne informovať.

Objednanie požiadavky vyhotovenia otvorov do drezu

Naša spoločnosť Vám vie zabezpečiť vyhotovenie otvoru do drezu na vyžiadanie. V prípade Vašej požiadavky na vytvorenie dodatočného otvoru je kupujúci upovedomený s týmito podmienkami, nakoľko po tomto zásahu sa jedná o tovar upravený na mieru zákazníka: 

  - vrátenie či výmena takto upraveného tovaru nie je možná
  - je povinné uhradiť objednávku vopred na jeden z našich bankových účtov. Po pripísaní úhrady na našom bankovom účte sa objednávka začne spracovávať. Takto uhradenú objednávku, pokiaľ je už v procese spracovania, nie je možné stornovať a platbu poukázať späť na účet platiteľa. Po spracovaní taktiež nie je možné meniť umiestnenie zvoleného otvoru či otvorov.
  - dodacia lehota sa môže predĺžiť nad rámec štandardnej dodacej doby uvedenej pri produkte o približne 2 - 5 pracovných dní. 
Potvrdením a uhradením objednávky s požiadavkou na vyhotovenie otvorov kupujúci súhlasí, že bol o týchto podmienkach upovedomený a vyjadruje svoj súhlas s vyššie uvedeními podmienkami bez možnosti odvolania.

VIII. Odstúpenie od zmluvy

Predávajúci Kupujúcemu odporúča, aby si pred odstúpením od zmluvy ohľadom prístroja či zariadenia, na ktorom má svoje osobné dáta, tieto dáta zálohoval, a potom ich z tohto prístroja zmazal.

  1. Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní. Lehota podľa prvej vety plynie odo dňa uzavretia zmluvy, ak ide o:

  1. kúpnu zmluvu, odo dňa prevzatia tovaru;
  2. zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo
  3. zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.

Predávajúci umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť prostredníctvom vyplneného a odoslaného vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy na internetovej stránke tu, a to spotrebiteľovi tak, že predávajúci potvrdí bez zbytočného odkladu v elektronickej podobe jeho prijatie.

Odstúpenie a tovar zasielajte na adresu:

ReMar Slovakia s.r.o., Panónska cesta 4, 851 04 Bratislava, Slovenská republika

Tovar treba odoslať kuriérskou spoločnosťou, alebo priniesť osobne na vyššie uvedenú adresu. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

Kupujúci spotrebiteľ je povinný vrátiť predávajúcemu tovar bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy, najneskôr však do 14 dní, úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Ak sa rozhodne Kupujúci pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci požadovať po kupujúcom čiastku odpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru (v súlade s §10 odsek (4) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.). Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie Kupujúceho spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú z tohto hľadiska posudzované samostatne.

Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

V prípade, v ktorom je odstúpenie od zmluvy preukázateľne a výslovne dojednané so súhlasom spotrebiteľa, spotrebiteľ tak stráca právo a nemôže odstúpiť od zmlúv:

  1. ak bol spotrebiteľ riadne poučený o tom, že na základe jeho požiadaviek sa mu dostalo poskytnutej služby vďaka ktorej stráca právo na odstúpenie od zmluvy
  2. pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa
  3. predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze
  1. Odstúpenie od zmluvy podnikateľom a v ostatných prípadoch

Pri nákupe ako podnikateľ (teda na IČO) nemáte pri nákupe urobeného dištančne, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľov.

  1. Odstúpenie od zmluvy predávajúcim v prípade chyby ceny tovaru a v ostatných prípadoch

Mimo prípadov stanovených zákonom je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby v cene tovaru. Odstúpiť od zmluvy podľa tohoto bodu je možné do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a predávajúcim tak, že predávajúci Kupujúcemu stornuje objednávku alebo mu i dá iným spôsobom najavo, že od zmluvy odstupuje.

Pokiaľ Kupujúci zaplatil aspoň časť kúpnej ceny tovaru, budeme mu táto čiastka prevedená späť na jeho bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho.

Predávajúci je viazaný ponukou vrátane ceny tovaru po celý čas od doby potvrdenia objednávky s elektornickou správou s obsahom potvrdenia objednávky v internetovom obchode drezy-franke.sk až do času uplynutia lehoty na dodanie.

Predávajúci si vyhradzuje právo na zrušenie objednávky alebo jej časti pred uzavretím kúpnej zmluvy v prípadoch:

  • dôvod vypredania, alebo nedostupnosti tovaru
  • dôvod že sa už tovar nevyrába alebo nedodáva, alebo sa výrazne zmenila jeho cena
  • dôvod neschopnosti zabezpečiť doručenie tovaru predajcom spotrebiteľovi v lehote určenej obchodnými podmienkami

O stornovaní objednávky je kupujúci preukázateľne informovaný telefonicky, alebo emailom. V prípade predčasnej úhrady tovaru, alebo len jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 kalendárnych dní na ním uvedený účet, pokiaľ sa kupujúci a predajca nedohodnú inak. K uzavretiu kúpnej zmluvy v tomto prípade nedôjde. Všetky objednávky prijaté internetovým obchodom drezy-franke.sk sú záväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej expedíciou. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po objednávateľovi požadovaná náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru. Storno môžete poslať e-mailom prípadne vykonať telefonicky. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť Vaše meno, e-mail a číslo uskutočnenej objednávky.

IX. Platobné podmienky

Predávajúci akceptuje tieto platobné metódy: Všetky ponúkané platobné metódy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete TU:

Tovar zostáva do úplného zaplatenia kúpnej ceny vo vlastníctve predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.

Podľa zákona 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice je Predávajúci povinný vystaviť Kupujúcemu pokladničný doklad a zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku následne najneskôr do 96 hodín.

Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť po odoslaní objednávky. V prípade platby platobnou kartou na pobočke je Kupujúci povinný chrániť údaje na svojej platobnej karte a zakryť svoj PIN kód.

Vrátenie peňazí

V prípade, že Kupujúci odstúpi od uzavretej zmluvy s predávajúcim alebo ak budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky z iného dôvodu, predávajúci vráti Kupujúcemu peňažné prostriedky, ktoré od neho prijal bankovým prevodom. Kupujúci je zodpovedný za správnosť údajov pre vrátenie peňažných prostriedkov, ktoré poskytne predávajúcemu v prípade, že nie je možné peňažné prostriedky vrátiť rovnakým spôsobom, akým bola prevedená platba za objednávku (napr. zákazník platil v hotovosti na predajni spoločnosti ReMar Slovakia alebo kuriérovi, príp. došlo k exspirácii platobnej karty zákazníka a predávajúci nemá k dispozícii iné platobné údaje Kupujúceho), či v prípade, kedy predávajúci na základe vlastného uváženia vyhovie požiadavke Kupujúceho na zmenu spôsobu vrátenia peňažných prostriedkov.

X. Dodacie podmienky

  1. Spôsoby dodania

Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva rôzne spôsoby dodania/dopravy podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a príjazdovej možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Všetky ponúknuté spôsoby dopravy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete TU.

Vo všeobecnosti, ak sa neuviedlo inak a daný tovar je na sklade, termín dodania tovaru je od 2 do 8 pracovných dní, v závislosti od zvolenej platby kupujúcim a spôsobu dopravy odo dňa prijatého potvrdenia objednávky spotrebiteľom. V prípade, že tovar nie je skladom, dodacia lehota je približne do 14 pracovných dní. Presný termín dodania a dostupnosť si môžete overiť na telefónnom čísle 02/ 209 24 800, v pracovných hodinách kamennej predajne alebo na e­mailovej adrese objednavky@drezy-franke.sk. Objednávku je možné si prísť vyzdvihnúť v ten istý deň, za predpokladu, že je objednaný tovar skladom, predom sa však kupujúci musí o tomto fakte informovať na kontakte internetového obchodu. Objednávky určené na osobný odber je možné si prísť vyzdvihnúť osobne na adrese Panónska cesta 4, 851 01 Bratislava v pracovnom čase od 10:00 - 18:00, mimo uvedené otváracie hodiny iba po dohode.

Kupujúci je povinný bezprostredne pri prevzatí tovaru prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu info@drezy-franke.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, faxom alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

  1. Ostatné podmienky

V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, sa Kupujúci musí preukázať číslom objednávky, ktoré predávajúci pošle na telefónne číslo uvedené Kupujúcim v objednávke. Kupujúci je povinný zabezpečiť, aby toto identifikačné číslo objednávky nebolo sprístupnené inej osobe a aby nebolo zneužité iným spôsobom.

V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže predávajúci alebo jej zmluvný partner požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorých týchto dokladov môže predávajúci alebo jej zmluvný partner odmietnuť tovar vydať. Toto oprávnenie vyplýva z ust. § 415 Občianskeho zákonníka, ktoré stanoví povinnosť prevencie a obozretnosti.

Ak je kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru bude umožnený iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Tovar zakúpený Kupujúcim podnikajúcou fyzickou osobou – bude odovzdaný len po predložení platného identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas).

XI. Záručné podmienky

Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad (podrobnosti viď v Reklamačnom poriadku).

Predávajúci vystavuje ku každému zakúpenému tovaru doklad o záruke vo forme nákupného dokladu (faktúry), ktorý obsahuje všetky potrebné údaje na uplatnenie záruky. Ak si zákazník žiada, predávajúci poskytne záruku aj v písomnej forme prostredníctvom záručného listu. Ak to však povaha tovaru umožňuje, vydáva predávajúci zákazníkovi doklad o zakúpení tovaru, ktorý obsahuje rovnaké údaje ako záručný list.

Dĺžka záruky sa líši pre fyzické a právnické osoby. Fyzická osoba má minimálnu záručnú dobu 24 mesiacov, ako stanovuje § 620 Občianskeho zákonníka.

Na druhej strane, právnické osoby majú nárok na záručnú dobu 12 mesiacov, keďže sa predpokladá, že tovar používajú na profesionálne účely a je viac namáhaný a opotrebovaný ako u bežného spotrebiteľa. Záruka začína plynúť dňom nákupu a poskytujú sa bezplatné servisné služby v rámci záruky, ak tovar spĺňa podmienky uvedené v záručnom liste. Záruka sa však obvykle nevzťahuje na mechanické poškodenie, poškodenie prírodným živlom a podobne.

XII. Záverečné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť uzavretím kúpnej zmluvy, a kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu alebo úpravu týchto podmienok kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

Prípadné spory medzi predávajúcim a Kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia alebo spor riešiť prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy. Predávajúci odporúča Kupujúcemu najskôr využiť kontakt na predávajúceho pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu.

Kontaktnou e-mailovou adresou predávajúceho je info@drezy-franke.sk. Predávajúci však odporúča kontaktovanie prostredníctvom jej kontaktného formulára. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu Kupujúceho preklad textu zmluvy platí, že v prípade sporu o výklade pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane jej súčastí sú platné a účinné od 01.06.2023 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane jej súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle a prevádzkarňach predávajúceho alebo elektronicky na www.drezy-franke.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.

%
ZÍSKAJTE ZĽAVU 5%